Google údajně chystá integraci vlastního adblocku přímo do prohlížeče Chrome

Google údajně chystá integraci vlastního adblocku přímo do prohlížeče Chrome

Nástroj na blokování reklamy by se měl stát integrovanou součástí prohlížeče Google Chrome v jeho desktopové i mobilní verzi. Idea firmy abeceda, která vlastní Google, spočívá v odstranění rušivé reklamy a tím zvrácení trendu, že si stále více uživatelů instaluje doplňkový software na zcela vypnutí inzerce v online. O plánu Googlu píše portál Wall Street Journal, který se odvolává na lidi znají záměry firmy. Adblockingový nástroj Googlu má sloužit jako filtr nevhodných reklamních formátů, což má v konečném důsledku zlepšit uživatelský komfort při navštěvování stránek. Google se k záležitosti nevyjádřil, nejsou tak oficiálně známé ani konkrétnosti plánu. Podle všeho je však cílem společnosti dosáhnout, aby na internetu nebyly využívány nejotravnější reklamní formáty jako velké pop-up okna, automaticky přehrávaná videa se zvukem či formáty překrývající obsah stránky s odpočtem do zobrazení obsahu. Tyto formáty uživatelům překážejí nejvíce a více z nich donutily nainstalovat si adblock, tedy software, který v prohlížeči vypíná reklamu. Pro média jde o nežádoucí trend, který je obírá o životně důležité příjmy. Na stránky, které by používaly nevhodné reklamní formáty, by Google pravděpodobně aplikoval vlastní adblock v prohlížeči, což by znamenalo, že by se na takových webech nezobrazovala žádná reklama, nejen ta nevhodná. Stránky by to nutilo používat pouze schválené formáty. Nepřijatelné reklamní formáty nedávno Google ve spolupráci s Facebookem a některými vydavatelstvími specifikoval prostřednictví Koalice pro lepší reklamy (Coallition for Better Ads). Z pohledu Googlu, který těží z online miliardových příjmů, se využití nástroje principu Adblock jeví jako scestné, společnost krok ale podle Wall Street Journal vnímá jako defenzivní taktiku. Spočívat má v tom, že vlastní filtr Googlu dokonalejší "zreguluje" reklamu na stránkách a zároveň ukončí či zpomalí rozmach adblockingových softwarů třetích stran. Ty v USA používá zhruba 26 procent uživatelů. Společnosti, které abblockery vyvíjejí, se navíc neeticky obohacují způsobem, že od stránek ptají peníze za to, že je ze seznamu webů s blokovanou reklamou vypustí. Firma EYEO, která vyvinula nejrozšířenější adblock software, už v minulosti sama přišla s iniciativou "Acceptable Ads", ve které definovala akceptovatelné reklamy, které přes svůj systém pustí. No s háčkem - stránkám, které se rozhodnou "způsobilé" reklamy ze systému u sebe nasadit, strhává marži. Součástí programu je i Google, který tedy rovněž platí za neblokovaný reklam a tak si zajišťuje, že se v plném rozsahu zobrazují v jeho vyhledávači a reklamní síti. Vyvinutí vlastního nástroje vypínání rušivých reklam by podle Wall Steet Journal mohlo přinést Googlu více kontroly v této oblasti. I v souvislosti s tím, že Chrome je u uživatelů nejpoužívanější prohlížeč.

Publikováno: 29. 03. 2017

Kategorie: Zajímavosti a trendy

Autor: administrator

Tagy: adblock v chrome | google adblock