Tradiční a online marketing: Jaké jsou zásadní rozdíly?

Obsah článku:
  1. Dosah
  2. Cílení
  3. Spojení
  4. Cena
Marketing - klíčová složka každého byznysu, která odděluje úspěšných od neúspěšných. Pokud je vaše marketingová strategie detailně promyšlená, kvalitní a efektivní, pomůže vám dosahovat vaše podnikatelské cíle kontinuální a progresivní. A naopak - pokud této části nevěnujete dostatek pozornosti, ztratíte stereotypu a šedého průměru. V současnosti patří k nejrozšířenějším formám marketingu online marketing, který však stále soupeří s tradičním tištěným marketingem. V tomto článku si je trochu porovnáme.

Dosah

Jedním z hlavních rozdílů mezi online marketingem a tím tradičním je jejich dosah. Jediná web stránka má v podstatě celosvětový dosah, zatímco tištěná položky marketingu jsou lokalizovanější. Časopisy, letáky či bannery se ani zdaleka nedostanou tolika potenciálním zákazníkům, a to i přes dokonale vyřešené logistické stránce. Printový marketing je tak vhodný pro společnosti, které se zaměřují na jednu lokalitu či region. Online marketing zas umožní firmám širší dosah i mimo své území působení.

Cílení

Cílení marketingu je ve své podstatě podobné při obou druzích, dosahuje se však jinými formami. Firma, která se soustředí na cílovou skupinu v jednom odvětví, na jednom území či s jedním zájmem, může své vytištěné plakáty, letáky či vizitky umisťovat na místa, kde se tyto komunity vyskytují. Společnosti, které využívají online marketing zas vědí zacílit své zákazníky digitální na základě průzkumů a statistik přes různé sociální sítě. Tradiční i online marketing mají tedy dostatečný potenciál na zacílení žádané skupiny, dosahují jej však jiným způsobem.

Spojení

Vaše společnost určitě chce, aby výsledkem marketingové strategie byly nákupy produktů či využívání služeb. Proto musí oba typy potenciálního zákazníka zaujmout. Online marketing je v tomto dynamičtější a tím pádem i náročnější. Udržet si zákazníka na své webové stránce může být opravdu těžké, i díky všudypřítomným reklamám. Printových marketing si však pozornost čtenáře udrží déle - minimálně na dobu, po kterou zprávu v časopise, leták či plakát přečte.

Cena

Cena je však mnohdy rozhodujícím faktorem pro výběr marketingové strategie. Online marketing dovoluje utratit předem určenou částku a nepřekročit ji. Tradiční printový marketing může být dražší, protože jediná vytištěna informace může stát více než měsíční budget online reklamy. Avšak tento jeden banner či plakát zasáhne hned několik zákazníků, zatímco online reklamy si často účtují cenu za každé kliknutí. I když jsou tedy tištěná složky marketingu možná dražší, jsou stejně efektivní jako reklamy online marketingu.

Publikováno: 15. 09. 2016

Kategorie: Marketing

Autor: administrator

Tagy: klasický marketing | online marketing | web marketing