Marketing jako pomocník v konkurenčním prostředí
Mám se pustit do tvorby marketingové strategie nebo se nemám pouštět do tvorby marketingové strategie – otázka, kterou si v současné době blížícího se ekonomického ochlazení pokládá nejeden podnikatel. Ve skutečnosti by však otázka měla znít trochu jinak, a sice pustím se do boje s inflací, nebo se raději stáhnu a příští rok neuspěju? Protože pokud se člověk do marketingu nyní neopře, bude ho to příští rok velmi bolet.
Současná situace si marketing žádá
Ještě donedávna se bral marketing jako takový pomocník v konkurenčním prostředí. Díky reklamě jsme mohli vyniknout před naší konkurencí, mohli jsme ukázat, kdo jsme, co jsme, v čem se lišíme a proč jsme jiní a lepší. Současná situace však říká ještě něco jiného – marketing je nutností, kterou potřebujeme, abychom v podnikatelském světě přežili další rok. I proto se vyplatí oslovit PPC agenturu v Praze, která nám případně vytrhne trn z paty, pakliže jsme na propagaci trochu leví. Je velká škoda, že v mnoha společnostech to došlo do bodu, kdy se marketing „prostě dělá”. Už se však zapomíná na jeho původní a velmi důležitý důvod, a sice že má být tím hlavním motorem růstu a prodeje. Nyní se k původnímu smyslu začínáme znovu vracet, ale je to nyní až v době, kdy nám táhne do bot.Jak znovu obnovit řádný marketing ve firmě
Pokud se rozhodnete znovu obnovit marketing ve své společnosti, je důležité udělat několik kroků, než se pustíte do něčeho zcela nového, ať už to budou nové webové stránky, nová grafika a další. Kupříkladu eliminujte aktivity, u kterých není jasný konkrétní business přínos. Identifikujte ve svém komunikačním mixu aktivitu, které naopak mají jasný business dopad a generují návratnost investic. Jinými slovy před dalšími kroky si analyzujte to stávající, od toho se následně odpíchněte nebo, v případě pevně postavených základů, na tomto pokračujte dál se svou marketingovou strategií.Publikováno: 28. 12. 2022
Kategorie: Marketing