Jak ovlivňuje personalizace v marketingu soukromí zákazníků?

Jak ovlivňuje personalizace v marketingu soukromí zákazníků?

Debaty o tom, zda firmy ví příliš mnoho o svých zákaznících, jak získávají jejich data, a hlavně jak je využívají jsou poslední roky velice rozšířené. Zákazníci personalizaci očekávají, ale na druhou stranu se právem obávají o narušení svého soukromí. Jako marketéři jste tedy postaveni před zapeklitou otázku, jak tento paradox mezi soukromím a personalizací vyřešit.

Personalizace vs. soukromí

Průzkum The Fundamental Rights Survey z roku 2019 ukázal, že 30 % lidí má obavy z toho, že firmy a marketéři mají přístup k jejich datům, aniž by o tom věděli.

Personalizace v marketingu je důležitý nástroj, který vám pomáhá co nejlépe pochopit problémy a potřeby vašich zákazníků. K tomu, aby byla personalizace úspěšná je ale třeba sběr dat, abyste své cílové publikum dobře poznali. Zákazníci však mají stále větší obavy o své soukromí a chtějí úniku svých dat co nejvíce zabránit.

Zdá se, že aspoň zatím však není až tak velký důvod k obavám. Podle studie Personalization versus Privacy: An Empirical Examination of the Online Consumer’s Dilema ukazuje, že zákazníci jsou ochotni některá svá data sdílet pro lepší zákaznickou zkušenost.

Personalizace je důležitou součástí marketingových strategií napříč řadou oblastí – email, obsah, e-commerce, webové stránky. Pomáhá vám totiž získat nové zákazníky a také udržet si ty stávající. Ačkoliv je tedy personalizace velice užitečná je třeba vzít v potaz obavy vašich zákazníků.

V prvé řadě je důležité být transparentní v tom jaká data sbíráte a jakým způsobem. Chcete sice působit dojmem, že svým zákazníkům čtete myšlenky, ale ne tím způsobem, že si vás spletou se stalkerem. Příkladem je například obchodní řetězec Target, který začal posílat poukazy na těhotenské a kojenecké potřeby čistě na základě nákupního chování zákaznic.

Jako marketéři určitě můžete očekávat změny v shromažďování dat, jak se například také ukazuje s koncem cookies třetích stran. Je třeba přijít na způsob, jak se změnám přizpůsobit a zároveň poskytnou co nejlepší zákaznickou zkušenost.

Publikováno: 06. 05. 2022

Kategorie: Marketing