PlaCla.cz zjednodušuje nákup placených článků deset let. Co nám o ní prozradil jeden z majitelů Václav Bartoš?

PlaCla.cz zjednodušuje nákup placených článků deset let. Co nám o ní prozradil jeden z majitelů Václav Bartoš?

Placené články neboli PR články patří k efektivním nástrojům internetového marketingu. Inzerenti je mohou nakupovat přímo u provozovatelů magazínů a blogů, ale také přes prostředníka, který proces výrazně zrychluje, a navíc nabízí garanci spokojenosti. Jinými slovy, zájemcům o nákup placeného obsahu šetří čas, nervy a v konečném důsledku i peníze. Jedničkou je již deset let systém PlaCla.cz a my jsme při příležitosti jubilea vyzpovídali jednoho z majitelů – Václava Bartoše. Jsou placené články stále tak efektivní jako před deseti lety? K jakým účelům je inzerenti využívají nejčastěji? Jsou ještě efektivnější. Navíc dnes už krom publikace připravujeme texty na samotné weby. Ovšem před deseti lety stačil kobercový nálet článků za několik stokorun bez valné kvality a rozhodující byly ranky stránek, na kterých se článek objevil. Za takový styl linkbuildingu také agentury a konzultanti poté zaplatili ztrátou inzerentů a následovalo několik vln čistění odkazových profilů. Nehledělo se přitom na obsahovou kvalitu takového článku a ani na to, aby zapadl do celkového obsahu webu, natož aby téma komunikoval s ohledem na potřeby zákazníka. Všechno špatně. Článek čtenář objeví zejména s tím, že něco konkrétního potřebuje, a inzerovaný produkt tam lze nabídnout jako řešení jeho potřeb. Proto je jeho obsah zásadní věc a právě na něj je nyní kladem stále větší důraz. Nadto placené články jako jedny z mála reklamních formátů snesou obrovskou délku, klidně i tři, či pět normostran. A třeba na rozdíl od video návodů je dokážou vyhledávače procházet a doporučovat jejich obsah na základě klíčových slov. Video se ukazuje jako zajímavý doplněk takového poutavého článku. Že reklamní články stále fungují, dokládá i tento rozhovor, který jsem si zaplatil. Ale samotné otázky jsem už nechal na jednotlivých webech, aby rozhovor zaujal jejich čtenáře. Co si má počít inzerent, který se právě dozvěděl, že existuje služba jako PlaCla, ale nedokáže sestavit efektivní kampaň? Může se obrátit přímo na vás? Zpravidla nejlépe udělá, když se obrátí na toho, kdo mu PlaClu doporučil a má s ní svou zkušenost a současně už ví, k čemu PlaClu doporučuje. Protože abychom dokázali správně poradit, zásadní je analýza na straně klienta. Jinak může být nákup článků jen vyhozením peněz z okna. Jde o to si stanovit, co je očekáváním, k čemu mají článkové kampaně vést a zda zvolený prodejní kanál je pro konkrétní produkt či službu to správné řešení. Ideálně už v článcích komunikovat třeba časově omezenou akci, nebo je publikovat s výraznou výzvou k registraci, nákupu. Podobně jako u nás je nejlepší se zaregistrovat jako inzerent, vložit poptávku a dobít si kredit, aby vám začaly chodit nabídky. A když si nebude vědět rady, nasměrujeme ho a doporučíme mu odborníky, kteří mají za sebou stovky kampaní a dělají tuhle práci už roky. Překvapivě nejsou ani nijak drazí. PlaCla totiž šetří práci i jim.

Václav Bartoš a Michal Kubíček - majitelé PlaCla.cz - největšího českého tržiště s placenými články.

Inzerují na PlaCle spíše agentury, které realizují kampaně pro své klienty, nebo si články naopak objednávají přímí provozovatelé? Případně: jak se skladba inzerentů za posledních několik let změnila? Velké agentury mají na podobnou práci, kterou dělá PlaCla, celá velká oddělení s media buyery a copywritery, kteří je stojí až stovky tisíc měsíčně. Trochu škoda je, že se lidé na těchto postech často střídají a trpí tím kvalita jejich práce. Takže první otázkou při takové spolupráci by mělo být: „A vy tu děláte jako dlouho?“ Tím jsem chtěl nepřímo odpovědět, že agentury to zvládají bez nás. Ale když už čas od času některá o naše služby zájem projeví, zpravidla ji překvapí, jak rychle a kvalitně dokážeme texty či publikaci zajistit. Bez výmluv o tom, že kvalitní text zraje jak víno. Naopak kvalitní text je něco jako dobře zajetý závod. Zkušený závodník má ten nejlepší čas. Jim třeba dokážeme zastoupit některé odborníky ve chvíli, kdy jsou nemocní. Obecně je tu PlaCla pro střední podnikatele, kteří už mají trochu peněz a nemohou si dovolit ztrácet čas. Dokážeme jim ušetřit desítky až stovky hodin práce strávených mailováním, dohadováním, papírováním a k tomu jim garantujeme, že podoba článku se po umístění nezmění. Vyráží mi dech, kdy i zavedený titul ze dne na den smaže celý web. Takovou škodu jsme zažili s magazínem Maxim. Vydavatelství nemělo žádný problém k prvnímu lednu celý titul zaříznout. My naopak garantujeme minimálně dva roky umístění článku a pomýšlíme na pět let, protože je pro nás důležité, aby klienti vnímali placené články jako bezpečnou formu inzerce. Každý takový exces jim kompenzujeme tím, že jim vrátíme plnou cenu článku. Bez řečí, okamžitě. Kdo se stará o podporu PlaCly, která funguje každý den od 8 – 23, a to včetně víkendů a svátků? A kolik lidí se nyní aktivně podílí na provozu systému? Zákaznickou podporu držím pouze já a rád bych si ji podržel i při dalším růstu. Je klíčová pro kontakt s celou firmou, protože právě na ni dorazí stížnost, že se něco zadrhlo, nebo nefunguje, jak má, a můžeme to okamžitě řešit pondělí až neděle, včetně svátků. Navíc občas se něco řeší i ve dvě ráno. Ona ani není jiná šance, když postupně obsazujeme celý trh s placenými články. Čas na spaní bude, až děti trochu vyrostou a dorazí další ekonomická krize a našich služeb nebude tolik potřeba. Teď všichni prodávají. Chod PlaCly od účetního přes programátora, arbitry, po kontrolory zajišťuje deset lidí. A to jde čistě jen o to, aby se vše hladce uskutečnilo. Pak tu jsou stovky blogerů, kteří mají kolikrát další pracovníky v zázemí. Jen ze samotného nabízení webů se pro některé stalo zaměstnání na částečný úvazek. PlaCla garantuje inzerentům „odškodné“ 5000 Kč za každý nepovedený článek, který nedokáže dodat ani na druhý pokus. Využívají inzerenti tuto kompenzaci často? Za naši práci se takhle zaručuji, i když půjde o objednávku za 1 000 Kč, nebo klidně i méně. Říct, že za ni dám ruku do ohně, je jen tlacháním. Proto místo slov nabízím těch 5 000 Kč jako kompenzaci času, o který jsme klienta připravili. Platím tím za cennou zpětnou vazbu, která nám přináší zlepšení. Jen je pravda, že to bylo naposledy před půl rokem. Václave, děkujeme za rozhovor a přejeme Vám i PlaCle.cz další úspěšnou dekádu!

Publikováno: 11. 10. 2019

Kategorie: Zajímavosti a trendy

Autor: administrator