Na co se zaměřit při výběru CRM? Rozhoduje těchto 5 faktorů

Došli jste k závěru, že si konečně pořídíte CRM, ale doslova jste se zasekli při výběru? Nedokážete-li se zorientovat v nabídce, ujasněte si své požadavky. Jedině tak nakonec vyberete systém, který vám bude dobře sloužit.

1) Integrace

Ideální je, když při práci s CRM nebudete potřebovat příliš mnoho dalších doplňků. Dobře koncipovaný software pokrývá většinu funkcionalit. Napojení na další systémy by přesto nemělo představovat problém. Dobrým příkladem je český CRM systém eWay-CRM, který lze snadno synchronizovat s e-mailovým klientem Microsoft Outlook a zároveň umožňuje export do Excelu, Word a PDF. Potěší také synchronizace s oblíbeným účetním systémem Pohoda. https://www.youtube.com/watch?v=Xluk5lASEnY

2) Definice obchodních cílů

Nestačí, že víte, co je CRMměli byste si jasně určit, co jeho prostřednictvím budete řešit. Nejčastěji jde o: snížení prodejních nákladů, přesnější predikci prodeje, zvýšení odpovědnosti obchodních zástupců či zvýšení počtu klientů, kteří s firmou spolupracují opakovaně. Bez ohledu na stanovený cíl by vám mělo vybrané CRM usnadnit jeho dosažení.

3) Přizpůsobení uživatelského prostředí

CRM systémy obvykle umožňují tzv. customizaci neboli přizpůsobení rozhraní. V praxi jde o možnost přidávání vlastních polí, vypínání/zapínání některých funkcí, nastavení vybraných prvků a další způsoby personalizace. Nezapomeňte se zeptat, jak je na tom CRM i v tomto směru – čím více ho budete moct „ohnout“, tím lépe se vám s ním bude pracovat.

4) Mobilní verze

Skutečně si vystačíte pouze s desktopovou verzí? V dnešní době jeden nikdy neví, kdy bude muset s CRM pracovat v terénu a rozhodně není na škodu, když se umí přizpůsobit mobilnímu zařízení.

5) Možnost vyzkoušení

Předpokládáme, že ani vy nechcete kupovat „zajíce v pytli“. Proto je vhodné volit systém, který si můžete „osahat“, byť v demoverzi. Některé produkty jdou ještě dál – například výše zmíněný český software eWay-CRM je ke stažení zcela zdarma, a to jako plnohodnotné CRM s minimem omezení. V každém případě věnujte výběru CRM systému čas a nepodceňujte žádný z aspektů. Jde o nástroj, který vám musí podnikání usnadnit a nikoliv zkomplikovat.

Publikováno: 30. 12. 2018

Kategorie: Marketing

Autor: administrator