Google údajně chystá integraci vlastního adblocku přímo do prohlížeče Chrome
Nástroj na blokování reklamy by se měl stát integrovanou součástí prohlížeče Google Chrome v jeho desktopové i mobilní verzi. Idea firmy abeceda, která vlastní Google, spočívá v odstranění rušivé reklamy a tím zvrácení trendu, že si stále více uživatelů instaluje doplňkový software na zcela vypnutí inzerce v online.
O plánu Googlu píše portál Wall Street Journal, který se odvolává na lidi znají záměry firmy. Adblockingový nástroj Googlu má sloužit jako filtr nevhodných reklamních formátů, což má v konečném důsledku zlepšit uživatelský komfort při navštěvování stránek.
Google se k záležitosti nevyjádřil, nejsou tak oficiálně známé ani konkrétnosti plánu. Podle všeho je však cílem společnosti dosáhnout, aby na internetu nebyly využívány nejotravnější reklamní formáty jako velké pop-up okna, automaticky přehrávaná videa se zvukem či formáty překrývající obsah stránky s odpočtem do zobrazení obsahu.
Tyto formáty uživatelům překážejí nejvíce a více z nich donutily nainstalovat si adblock, tedy software, který v prohlížeči vypíná reklamu. Pro média jde o nežádoucí trend, který je obírá o životně důležité příjmy.
Na stránky, které by používaly nevhodné reklamní formáty, by Google pravděpodobně aplikoval vlastní adblock v prohlížeči, což by znamenalo, že by se na takových webech nezobrazovala žádná reklama, nejen ta nevhodná. Stránky by to nutilo používat pouze schválené formáty.
Nepřijatelné reklamní formáty nedávno Google ve spolupráci s Facebookem a některými vydavatelstvími specifikoval prostřednictví Koalice pro lepší reklamy (Coallition for Better Ads).
Z pohledu Googlu, který těží z online miliardových příjmů, se využití nástroje principu Adblock jeví jako scestné, společnost krok ale podle Wall Street Journal vnímá jako defenzivní taktiku. Spočívat má v tom, že vlastní filtr Googlu dokonalejší "zreguluje" reklamu na stránkách a zároveň ukončí či zpomalí rozmach adblockingových softwarů třetích stran. Ty v USA používá zhruba 26 procent uživatelů.
Společnosti, které abblockery vyvíjejí, se navíc neeticky obohacují způsobem, že od stránek ptají peníze za to, že je ze seznamu webů s blokovanou reklamou vypustí.
Firma EYEO, která vyvinula nejrozšířenější adblock software, už v minulosti sama přišla s iniciativou "Acceptable Ads", ve které definovala akceptovatelné reklamy, které přes svůj systém pustí. No s háčkem - stránkám, které se rozhodnou "způsobilé" reklamy ze systému u sebe nasadit, strhává marži. Součástí programu je i Google, který tedy rovněž platí za neblokovaný reklam a tak si zajišťuje, že se v plném rozsahu zobrazují v jeho vyhledávači a reklamní síti.
Vyvinutí vlastního nástroje vypínání rušivých reklam by podle Wall Steet Journal mohlo přinést Googlu více kontroly v této oblasti. I v souvislosti s tím, že Chrome je u uživatelů nejpoužívanější prohlížeč.
Publikováno: 29. 03. 2017
Kategorie: Zajímavosti a trendy