Firemní (korporátní) identita: Proč ji potřebujete i vy?

Obecnou definici termínu corporate identity si můžete přečíst jinde. Ve zkratce jde o souhrn pravidel vnějšího a vnitřního vystupování firmy. Firemní identita mimo jiné zahrnuje vztahy mezi zaměstnanci, systém odměňování a množství dalších věcí. My se však zaměříme pouze na jeden ze tří hlavních pilířů. Kulturu a komunikaci přeskočíme a podíváme se na význam designu. Design je významným prvkem firemní identity a jeho podstatou je odlišení subjektu od konkurence. Tzv. vizuální identita zahrnuje logo, vizitky, hlavičkový papír, prospekty, letáky, ale také polepy na firemních automobilech, potisky na výlohách prodejen a v neposlední řadě webovou prezentaci. Vizuální identita by měla být jednotná, což v praxi znamená využití stejných grafických stylů, barevného schématu, fontů atd.

Ostatní si vás lépe zapamatují

Budete-li v rámci firemní identity používat jednotné barvy a grafické prvky, zvýšíte tím pravděpodobnost, že si vás zákazníci zapamatují. Pokud se naopak setkají s prezentačními materiály v různých barvách, jen těžko si je automaticky spojí s vaší firmou.

Získáte prestiž

Corporate identity dá vašemu byznysu nový směr. Najednou nebudete jednou z mnoha, ale firmou, která je důvěryhodnější. Uděláte dojem a vzbudíte u ostatních pocit, že můžete nabídnout něco víc než ostatní.

Začíná se barvami, následuje tvorba loga

Budování firemní identity zahrnuje několik dílčích kroků. Tím prvním je volba firemních barev. Obvykle jde o jednu základní a několik šedých odstínů, případně vícebarevné kombinace a jejich odstíny. Velkou roli hraje psychologie barev – každá má úplně jiný význam, a proto volte s rozvahou. Dalším krokem je tvorba firemního loga. Obvykle reprezentuje činnost firmy, ale může být i neutrální. Do logotypu rozhodně nepatří složité prvky a plnobarevné obrázky. Po logotypu následuje výběr firemních fontů a následně se může přejít k tvorbě webových stránek, tiskovin a propagačních materiálů. Chcete se dozvědět více? Rádi vám poradí profesionálové z GRADESI (grafické studio Praha).

Publikováno: 01. 07. 2017 / Aktualizováno: 15. 06. 2023

Kategorie: Marketing

Autor: administrator

Tagy: corporate identity | firemní identita | tvorba firemního loga