SEO a PPC: Silná dvojkombinace
Obsah článku:
PPC a SEO jsou pro mnohé velmi odlišné kategorie. Všichni pod těmito pojmy rozumějí určitou online propagaci, která jim přinese nové návštěvníky a v konečném důsledku zákazníků.
K dosažení svých cílech využívají někteří vlastníci web stránek a eshopů pouze jednu z těchto "metod". V tomto článku se vám však budeme snažit vysvětlit, proč je třeba zkombinovat SEO s PPC.
Důvod č. 1 - Synergický efekt
Cílem SEO i PPC je dosažení vyšší návštěvnosti a především relevantních návštěvníků, kteří představují cílovou skupinu pro daný web. Adekvátní náklady vynaložené na obě tyto metody se stírají se ziskem, který logicky plyne z návštěv. Synergickým efektem se dosahuje i vyšší známost webu a celkovou úsporu času, pokud se o SEO i PPC stará jedna agentura či navzájem propojení lidé, kteří si sdílejí statistiky a důležité údaje, které napomohou k lepší efektivnosti optimalizace, jakož i placené reklamy ve vyhledávači.Důvod č. 2 - Lepší poznání zákazníků
Čím více statistik, tím více informací, které vám napomohou pochopit návštěvníky a zákazníky. Zjistíte tak kanály, pomocí kterých přišli na web, které podstránky jejich nejvíce zajímali a kde strávili nejvíce času. Podle míry prokliku či konverzního poměru zjistíte, které weby "fungují" a na které je třeba se zaměřit. Také si můžete upravit databázi slov, na které se zaměřujete při optimalizací. To vám napomůže zlepšit vaši pozici ve vyhledávačích na vybraná klíčová slova a fráze.Důvod č. 3 - Plnění krátkodobých a dlouhodobých cílů
Každý, kdo se rozhodne pro SEO nebo PPC chce vidět výsledky, protože investované peníze se prostě musí vrátit. Při optimalizací pro vyhledávače mluvíme o cílech, které se zvyknou naplňovat až po několika měsících. Znamená to tedy, že SEO je dlouhodobá záležitost a rozhodnout se pro ni jen na měsíc či dva je nesmysl. Při PPC platí opak. Návštěvníků získáte prakticky okamžitě a tak vidíte už od prvního měsíce efektivitu kampaně. Uvažujte tedy nad flexibilitou jednotlivých nástrojů. Flexibilnější je placená reklama ve vyhledávači, avšak z dlouhodobého hlediska je rozhodně lepší SEO. Nezapomínejte však ani na kvalitní web, který je základem pro obě metody. Tvorbu webu dnes provádí několik firem, avšak jen s málokterými budete spokojeni, co se vizuálu i funkčnosti týčePublikováno: 12. 12. 2016
Kategorie: Marketing