K čemu je dobré SEO

K čemu je dobré SEO

SEO, čili Search Engine Optimization, slouží jako optimalizace pro vyhledávače. Je to metoda úpravy webových stránek, při níž se dosáhne snazšímu dohledání v organických výsledcích vyhledávačů (Google, Seznam, Bing, a další). Hlavním cílem SEO je dostat webové stránky na první místo v organickém výsledku vyhledávání na daná klíčová slova, která budou přinášet nejvyšší konverzi. Při používání systému SEO si zvýšíte návštěvnost z organického vyhledávání, čili z vyhledávačů. Ovlivní to i výsledky vyhledávání relevantních klíčových slov ve vyhledávání, kde jde především o zlepšení pozice ve vyhledávačích na relevantní klíčová slova. Pokud stvoříte skutečně kvalitní obsah webových stránek, vyhledávače vám budou v dlouhodobém horizontu posílat nové a nové návštěvy. Díky vyhledávání a návštěvnosti, poroste povědomí o vašich stránkách a produktech, tím dosáhnete v delším časovém horizontu přímou návštěvnost. Pozor, tak jako je to u všeho, i zde musíte investovat, ale v budoucnu z toho bude moci těžit.

Cíl optimalizace

Cílem tedy je neustále přivádět na vaše webové stránky více relevantních návštěvníků z organického, neboli neplaceného, vyhledávání. Ke splnění toto úkolu potřebuje čas pro pravidelné úpravy a vylepšování faktorů vašich stránek. Aby byly optimalizované pro počítače, tablety a mobily - stránky se musí načítat dostatečně rychle, aby zákazníci nebyli odrazováni pomalým načítáním. Vady a potřebné úpravy můžete zjišťovat od zákazníků zpětnou vazbou a možností zanechat komentář. Dalšími faktory pro zlepšení optimalizace jsou prezentace webové stránky a faktory mimo vaše stránky. Více na toto téma můžete najít například zde. Dalšími cíli SEO mohou být zlepšení dohledatelnosti ve vyhledávačích, optimalizace obrázků a videí na YouTube, zlepšení výsledků na dotazy lokálního charakteru, zviditelnění na mobilních zařízeních nebo odstranění penalizace.

Co ovlivňuje?

Faktory ovlivňující nalezitelnost vašeho vytvořeného webu existují na každém rohu a je jich celá řada. Mezi ty nejdůležitější se řadí kvalita a relevance obsahu, kvalita odkazového profilu, pokrytí klíčových slov, struktura webu, důvěryhodnost a historie domény a nakonec řešení technických aspektů webu.

Jaké jsou nástroje?

Na současném trhu existuje spousta a spousta placených i neplacených SEO nástrojů. Proto je důležité si umět vybírat takové nástroje, které vám doopravdy pomohou vyřešit konkrétní úkol a tím posunou vaši práci kupředu. Nástroje jako Marketing Miner, Collabim nebo SimilarWeb jsou do určité míry zadarmo. Více používané jsou i Google Analytics, Google Search Console a Google Lighthouse.

SEM versus SEO

SEM, čili Search Engine Marketing, znamená marketing ve vyhledávačích a jedná se o placenou reklamu. SEM funguje tak, že vyberete klíčová slova související s vaší firmou a následně tvoříte reklamy, které budou klíčová slova spouštět. Uživatel na svém počítači zadá klíčové slovo - na stránce se mu objeví výsledky vyhledávání a uvidí vaši reklamu. Pokud na ni klikne, zaplatíte vyhledávači za klik určitou částku a uživatel je okamžitě přiveden na váš web.
  • Výhody: Máte kontrolu nad náklady a změříte výkon vašich vytvořených kampaní. Relevance klíčových slov, může být často klíčové pro zachycení zákazníků a právě tu máte se SEM zajištěnou. Nakonec poměrně rychle dokážete vygenerovat návštěvníky.
  • Nevýhody: Musíte si hned na začátku rozmyslet rozpočet, který si můžete dovolit platit, i když platíte tzv. za proklik, nikdy nevíte kolik zákazníků si vás rozklikne a kolik skutečně nakoupí. Samozřejmě, největší nevýhoda je v konkurenci. Protože jsou reklamy ve vyhledávání oblíbené, dostupné a velmi funkční, přitahují zájem i větších firem. Za prvé to zvyšuje ceny za proklik a za druhé se zvyšují nároky na správnou optimalizaci reklam.

Publikováno: 14. 05. 2021

Kategorie: Marketing

Autor: administrator