Proč firmy krachují? Kopou studnu až v momentě, kdy se dostaví žízeň

Byznys stojí především na dobrých vztazích a důvěře. Dnes je velmi důležité, co dokážete, jaké máte dovednosti a zkušenosti. Je tu však ještě jedna věc, která má na váš úspěch větší vliv. Jde o to, koho znáte a kdo zná vás. Jak napsal expert na budování vztahů s lidmi, Harvey Mackey:
Studnu začněte kopat dříve, než budete mít žízeň.
Co to pro vás znamená? Ať už podnikáte, pracujete full-time nebo studujete, budováním kvalitních kontaktů můžete výrazně urychlit cestu za vytouženým cílem a vyhnout se krachu. Je to však dlouhodobý proces, proto je dobré začít co nejdříve. Zapojte se do nových zájmových kroužků, navštivte novou restauraci, zúčastněte se workshopu (poznáte nové lidi a něco se naučíte). Sami si tak budujete svou síť kontaktů, o kterou je třeba se dobře starat a udržovat vztahy. Zároveň si budujete o sobě povědomí ve svém okolí. Máte možnost odprezentovat sebe a své schopnosti. Máte tak možnost získat lepší práci, případně prodat své služby. Na druhé straně stojí podnikatelé a jejich firmy, které bojují o pozornost zákazníků. Využívají marketingové nástroje, aby na trhu zazářily nejjasnější hvězdou. No byznys je dnes o budování vztahů ze zákazníky. Vítězí ti, kteří využívají sílu sociálních sítí na dialog ze zákazníky přes různé platformy (blog, video). Tvorbou kvalitních služeb a obsahu, který zajímá jejich cílovou skupinu nejvíce, dokáží budovat dlouhodobý vztah a povědomí své značky mezi fanoušky, kteří se časem mění na zákazníky. Budovat plnohodnotné vztahy s lidmi, ať už jde o obchodních partnery, kolegy nebo zákazníky, je v informační době velmi důležité. Vzniká tak vzájemná důvěra. Ta má vliv na rozhodování klienta (mezi dvěma podobnými nabídkami) a na úspěch každého z nás. Začněte s budováním své sítě kontaktů čím dříve, nejlépe ještě dnes. V dobách informační doby a přetlaku informací z každé strany, budování osobních kontaktů už víc neplatí jen pro MLM.

Publikováno: 08. 02. 2017

Kategorie: Podnikání

Autor: administrator

Tagy: důvody krachu firmy | krach firmy | proč krachují firmy